Thursday, December 9, 2010

Allah is the Only Truly God

Pencipta Segalanya......

sape yng menciptakan alam ?
sape yng menjadikan matahari ?
sape yng mnjadikn bumi ?
sape yng menjadikn langit ?

sape yng menjadikn diri kita ?
sape yng menjadikan ibu dan ayah kita ?
sape yng menjadikan udara yg kita hirup sejak lahir ?
sape yng meminjamkan nyawa kpd kita ?

Inilah soalan2 yng harus dijawab oleh setiap insan yg hidup di atas muka bumi ini.... dan semua soalan ini hanya mempunyai SATU jawapan ...

Terlalu banyak bukti kekuasaan Allah di alam semesta ini. cuma kadang2 manusia tidak menyedari tentang hakikat kejadian ini. Antara Firman Allah :

"Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, dan silih bergantinya malam dan siang, terdapat tanda-tanda (ayat) bagi orang yang berakal" ( Ali Imran: 190).

"(Dan) Di antara tanda-tanda kekuasaanNya adalah diciptakan­Nya langit dan bumi serta berlain-lainannya bahasa dan warna kulitmu" ( Ar Rum: 22).

"Apakah mereka tidak memperhatikan unta, bagaimana ia dicipta­kan? Dan langit, bagaimana ia ditinggikan? Dan gunung-gunung bagai­mana ia ditegakkan? Dan bumi, bagaimana ia dihamparkan?"
( Al Ghasyiyah: 17-20).


"Hendaklah manusia memperhatikan dari apa ia diciptakan? Dia diciptakan dari air memancar, yang keluar dari antara tulang sulbi laki-laki dengan tulang dada perempuan" ( At Thariq: 5-7).

"Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi. Silih berganti­nya malam dan siang. Berlayarnya bahtera di laut yang membawa apa yang berguna bagi manusia. Dan apa yang Allah turunkan dari langit berupa air, lalu dengan air itu Ia hidupkan bumi sesudah matinya (kering). Dan Ia sebarkan di bumi itu segala jenis haiwan. Dan pengisaran air dan awan yang dikendalikan antara langit dan bumi. Sesungguhnya (semua itu) terdapat tanda-tanda (Keesaan dan Kebesaran Allah) bagi kaum yang memikirkan" ( Al Baqarah: 164).

1 comment:

siti hafizah bt jasmi said...

salam..sy sangat berminat dengan isi kandungan blog anda..semoga diberi kemudahan dalam mencari redhaNYA